W tym roku sezon na szparagi pozostaje trochę w cieniu epidemii.  Ale chcąc powrócić do normalności zacznijmy od przypomnienia sobie podstawowych zalet tego przysmaku.

Szparagi są niskokaloryczne (jedynie 18 kcal w 100g) i pożywne. Są bardzo bogate w mikro i makroelementy. Można znaleźć w nich m.in. witaminę K, kwas foliowy, aminokwasy czy flawonoidy.

Właściwości szparagów
Szparagi posiadają silne właściwości detoksykacyjne, a to za sprawą zawartego w nich glutationu, który pomaga w rozkładaniu czynników rakotwórczych.
Szparagi neutralizują wolne rodniki, które odpowiadają za starzenie się naszych organizmów. Przyczyniają się również do wspomagania naszych organizmów w walce z osłabieniem funkcji poznawczych. Inne zalety szparaga to zmniejszanie ryzyka występowania chorób serca oraz wspomaganie naszego układu trawiennego. Nie zapominajmy również o ich ważnej roli jako afrodyzjaku!

Szparagi w kuchni
Istnieje wiele popularnych sposobów podawania szparagów w restauracji. Możemy stosować je w sałatkach, podawać z grilla lub przyrządzić z nich wyśmienite zupy. Ale przede wszystkim, idealnie prezentują się jako samodzielna przystawka, koniecznie z odrobiną sosu holenderskiego.

W restauracji Gęś i Wino podajemy je jeszcze z odrobiną chrupiącego bekonu oraz jajkiem sadzonym. (menu)

Szkoda, że sezon na te warzywa trwa tak krótko.